De-a lungul celor 20 de ani de activitate, SOS Satele Copiilor România a oferit sprijin copiilor aflaţi în dificultate. Anual, organizaţia desfăşoară campania „Fii mamă socială!” prin intermediul căreia recrutează mame sociale pentru cele trei Sate SOS aflate în Bucureşti, Cisnădie (judeţul Sibiu) şi Hemeiuş (judeţul Bacău).

marți, 1 iunie 2010

Lilioara, mamă socială pentru 3 fraţi


Satul SOS din Bucureşti


De o luna se tot pregătesc. “Le-am cumpărat săndăluţe, am pregătit fustiţele pentru fete şi pantalonul de sărbătoare pentru baieţel. Şi mă întreabă când o să se îmbrace cu ele înca din ziua când le-am cumpărat. Le-am spus că pe 1 iunie, că e o zi festivă foarte importantă. Şi mă întreabă mereu când e 1 iunie”.

Ar putea fi povestea oricărui copil din lume, nerăbdător să meargă la serbare şi să îşi îmbrace hăinuţele noi. De data asta, protagonişti sunt Mihai, de 3 ani, Irina de 5 şi Daniela de 6 ani. Toţi abia aşteaptă Ziua Copilului, când Satul SOS de la Bucureşti le pregăteşte o grămadă de surprize. Pe ei, familia i-a uitat.

Aşa că, acum, sunt în grija mamei Lilioara. Iar familia care acum este extrem de unită s-a format pe 14 decembrie. Adică în urmă cu 6 luni. Copiii au avut norocul să fie îngrijiţi de o organizaţie care a fost nominalizată de 13 ori la Premiul Nobel pentru Pace. Fetele au mai fost în familii până să ajungă în organizaţia SOS Satele Copiilor România, dar Mihai nu a ştiut ce înseamnă o familie. Şi s-a obişnuit destul de greu cu zilele de duminică, atunci când mama Lilioara are liber şi merge acasă la ea, în apropiere de Alexandria.

“Pentru el, singurul acasă din lume este casa asta, unde stăm. Şi la început nu concepea că şi eu am o mamă, nu înţelegea cum de nu sunt doar a lor”, spune mama Lilioara.

“Sunt copii care chiar au nevoie de îngrijirea asta şi de noi. Că altfel nu s-ar pune problema, ei sunt copii foarte bine dezvoltaţi, chiar şi în evaluarea psihologică ies foarte bine. Dar nu au avut posibilităţi şi ăsta e momentul să îi ajutăm”, explică Lilioara.

Părinţii lor nu au venit niciodată să îi vadă. Singura care i-a vizitat a fost o mătuşă, sora tatălui. “Sunt copii minunaţi. Chiar sunt, nu pentru că sunt ai mei. Sunt pregatită să îi ajut cât pot eu şi cât au ei nevoie”.

Citeşte pe SmartWoman.ro un articol despre cum decurge o zi din viaţa unei familii SOS. Acesta este cadoul de 1 iunie pe care ni-l oferă redacţia SmartWoman.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu